DRYGT 240 KOMMUNER
ANVÄNDER INYETT

Automatiserad trygghet för
1 miljon anställda

En medelstor kommun i Sverige betalar ungefär 250.000 fakturor om året, och cirka 75 miljoner transaktioner betalas till leverantörer varje år. Digitala och automatiserade stödsystem är en förutsättning för att etablera goda processer och rutiner för intern kontroll, som direkt eller indirekt skapar trygghet för de 1 miljon människor som arbetar inom offentlig sektor.

Ett tryggt och säkert affärsklimat

Idag hjälper Inyett drygt 240 utav Sveriges kommuner med att automatisera ekonomisk intern kontroll. Vi gör det kanske för just er, eller helt säkert för din grannkommun. Kort kan man säga att vår unika tjänst kontrollerar alla leverantörer och leverantörsbetalningar vid varje enskilt betaltillfälle, och indikerar vid risker, misstag och fel. Felbetalningar händer för alla, och uppmärksammas gärna av media. Då är det skönt att ha, och kunna berätta att man har, en tjänst för intern kontroll i ryggen.

Svedala kommun tar sitt ansvar.

Vi på Svedala kommun är måna om att ta ett stort ansvar, inte bara för våra kunder
och anställda, utan också för samhället i stort. Genom att automatisera kontrollen och 
bevaka leverantörer och kunder vet vi att de vi gör affärer med uppfyller godkända krav. På så sätt ökar vi tryggheten och kontrollen, och kan kvalitetssäkra våra leveranser till alla våra kommuninvånare.

Vår samarbetspartner Inyett hjälper oss att uppnå säkra affärer. Genom Inyett kontrollerar vi på Svedala kommun 100% av våra leverantörer och får fullständig kontroll i vårt första led. Om ni som leverantörer till oss på Svedala kommun också bevakar era leverantörer, blir resultatet säkrare affärer för oss alla.

Robert Aradszky

Upphandlingsstrateg Svedala kommun

Fråga din granne!

240 kommuner som kunder säger en hel del om nyttan med Inyett. Vill du veta vad 8 utav 10 svenska kommuner hittar när man analysera och kontrollerar alla transaktioner?

Boka möte på 30 minuter

Längre än så tar det inte för oss att visa Inyett